Dela nyhet
Info från tältansvarig
23 apr 2022 0 kommentarer
Hej på Er!
Här kommer lite info om uppdraget vi föräldrar till barn i föreningen har, nämligen att hjälpa till vid uppsättning och nedtagning av tält under säsongen. Det handlar om 3 uthyrningar som laget får alltså 6 tillfällen.
Om vi alla hjälps åt så bör man inte behöva ställa upp mer än 1 gång, det är 24 barn i laget och således bör vi få ihop 30 pers som kan ställa upp 1 gång vars.
Jag som tältansvarig har kontakten med kunden som skall ha tältet. Vi behöver vara 4–5 stycken per gång för att det hela skall gå smidigt och inte ta allt för långt tid. Vid varje tillfälle kommer det att vara någon med som varit med innan och som vet hur det går till. Ett tips är också att barnen kan följa med då det finns enklare uppgifter som de kan hjälpa till med och samtidigt bidra till klubben och lagkassan.
Pengarna som laget får för detta är viktiga för att de ska kunna spela i cuper, turneringar och annat roligt!! Det är också viktigt för föreningen att få in dessa pengar för att kunna driva och sköta idrottsplatsen och föreningen.
De tidigare säsongerna har det inte fungerat så bra med detta, till exempel så var det i princip samma föräldrar som var med vid alla tillfällen förra säsongen och det är helt ohållbart. Nu är det många nya i laget och vi hoppas det kommer att fungera bättre i år!
Jag kommer som förra året kalla alla föräldrar till varje tillfälle och det är viktigt då att svara så fort som möjligt om man kan eller ej. När vi fått ihop 5 frivilliga så räcker det, hjälp då gärna till nästa gång istället.
Om detta inte fungerar får vi göra upp en lista och fördela uppsättningarna/nedtagningarna på alla föräldrar, och då får man själv ansvara för att hitta en ersättare om man inte kan på sin tilldelade tid. Mycket trevligare om vi kan få det att funka utan detta.
Mvh Ann-Sofie, Tältansvarig P11/12
Kommentarer